menusearch
mamasen.ir

پمپاژ دشت بچه بازار کوپن

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۶:۳۸:۴۳
۱۴۰۳/۱/۲۵ شنبه
(0)
(0)
پمپاژ دشت بچه بازار کوپن
پمپاژ دشت بچه بازار کوپن

پمپاژ دشت بچه بازار کوپن نام پروژه ای است که ۲۷ سال چشم انتظاری برای مردم کوپن و بخش سورنا بهمراه داشته است تا بتواند قطرات پر نعمت آب را از رودخانه شیو به دشت زر خیز بچه بازار کوپن با بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین مرغوب برساند.

🔷پروژه ای که در دوره نمایندگی *رضاقلی الهیاری* کلید خورد، در دوره مرحوم *حاج فریبرز انصاری* یک بار افتتاح و شد که به دلیل ضعف در طراحی شبکه و مشکلات فنی هیچگاه نتوانست آبی به دشت برساند و بلا استفاده ماند تا پس از بیست و اندی سال با تلاش های *مجيد انصاری* و حمایت های استاندار محترم فارس باردیگر بارقه های امید در دل مردم این خطه روشن شود.

🔷در شروع سال ۱۴۰۲ بود که خبر شروع عملیات اجرایی این پروژه در رسانه منتشر شد و مردم کوپن بیشتر از دیگر همتباران این خبر برایشان قابل باور نبود، *اما خبر درست بود*
با پیگیری های نماینده و تصویب اعتبار سی و چند میلیاردی پروژه شروع شد و پیمانکار با قدرت و طبق برنامه زمانبندی در حال تکمیل فاز اول پروژه است. فاز اول پروژه شامل انتفال آب از رودخانه به مخزن ۵۰۰ مترمکعبی در دل کوه هیاسی است.
🔷 *علملیات احداث، ایستگاه پمپاژ اولیه آب تقریبا به پایان رسیده، تابلوهای برق خریداری گردید، لوله های مورد نیاز تا رسیدن به مخزن قدیمی خریداری و به محل تجهیز کارگاه پروژه رسیده است و جاده دسترسی به مخازن تا چند روز آینده تکمیل و لوله ها نصب می‌گردد.*
🔷پیش بینی می‌شود اگر تامین اعتبار از سوی ‌کارفرما به موقع صورت گیرد تا *اواخر بهمن ما عملیات اجرایی فاز اول* به پایان خواهد رسید.
در تصاویر پیوست پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه را مشاهده میکنید.

🔷این طرح مهم مزایای فوق العاده ای نه تنها برای شهرستان رستم، حتی برای شهرستان های ممسنی و باشت در استان کهگیلویه وبویراحمد داشته باشد. درصورت تکمیل جاده کوپن - باطون (محور امامزاده پیرشمس ) فاصله کوپن تا شهر نورآباد مرکز شهرستان ممسنی به ۲۵ دقیقه می‌تواند کاهش یابد.
از جمله مزایای طرح می‌توان به رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه و تبع آن رفع مشکل اشتغال، جلوگیری از نابودی سفره های آب زیر زمینی و تقویت این سفره ها با استفاده از آب انتقالی، کمک به محیط زیست و رونق گردشگری اشاره نمود.

🔷پمپاژ دشت بچه بازار از پروژه هایی بود که *مجید انصاری توانست گره کور آن را پس از حدود ۳ دهه باز کند* و از این جهت عملکرد ایشان در رابطه با این پروژه شایسته تقدیر است.

حسین دهقانی

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر